Audience Insights - OhjeitaInsight Frontend

Usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle on listattu yleisempiä kysymyksiä palvelun käyttöön ja ominaisuuksiin liittyen. Ennen kuin kysyt asiakaspalvelusta oman kysymyksesi, kannattaa nämä kysymykset käydä läpi.

Kuinka luotettava sivuston analyysi on?

Analyysin antama kuva pitäisi olla suhteellisen luotettava. Tunnistamme yksittäisen verkkosivun kävijöistä keskimäärin 5-15%, joka on tilastollisesti merkittävä otos ja virhemarginaali on pieni.

Osa palvelun segmenteistä on rakennettu kyselytutkimuksen pohjalta ja kiinnitetty laajempaan yleisöön henkilöiden taustatietojen avulla. Näitä segmenttejä ei pidä ottaa absoluuttisena totuutena vaan lähinnä kuvaamaan yleison yleisiä asenteita ja arvoja. Näitä segmentointeja ovat mm. ostokäyttäytymisluokitus sekä asenteiden ja arvojen alla olevat segmentoinnit.

Kuinka paljon liikennettä pitää olla, että analyysi voidaan tehdä?

Analyysin voi tehdä myös sivuille, missä on pieni liikenne. Tällöin tosin tietoa pitää kerätä pidemmän aikaa. Jotta analyysi voidaan laskea, niin sivustolla täytyy käydä vähintään 100 uniikkia kävijää segmentoinnissa.

Analyysin aikaväli on dynaaminen. Oletuksena käytetään nykyisen kuukauden liikennettä. Jos tunnistettuja kävijöitä ei ole tarpeeksi, otetaan myös edellinen kuukausi huomion. Jos tämäkään ei riitä, niin otetaan huomioon myös tästä edellinen kuukausi huomioon. Näin toimitaan aina 12 viimeiseen kuukauteen asti.

Palvelun mittaama kävijöiden määrä poikkeaa merkittävästi toisista analyytiikka palveluiden mittaamista määristä

Pieniä eroavaisuuksia voi kävijämäärissä esiintyä eri seurantatekniikoista johtuen. Jos poikkeama on merkittävä, niin kannataa ensin tarkista, että

  • Katsot oikean sivuston raporttia palvelussa.
  • Insight-asennuskoodi on asennettu kaikille verkkosivuston sivuille.
  • Sivulla ei tapahdu mitään javascript-virheitä (tämän voi tarkistaa selaimen kehittäjien paneelista)

Miten B2B kävijät tunnistetaan?

B2B kävijät tunnistetaan Fonecta-tilin avulla sekä IP-osoitteen perusteella. Verkkokävijän tulee olla internetissä yrityksen verkkopalvelimen kautta tullakseen tunnistetuksi. Tunnistetun yrityksen segmentoinnit perustuvat Fonectan Yritysmaster-tietokantaan.

Verkkosivustollamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi sekä mainosten näyttämiseksi. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä
OK